یکشنبه 17 مرداد 1395
نویسنده: فاطمه نظرات

در تبریز چه گذشت؟!

آخر هفته‌ی پیش رفتیم تبریز. فقط دو سه روز بود ولی خوب بود. مخصوصا اون روز صبح که راه افتادیم تو شهر چند تا جا رو دیدیم. ینی راه افتاده بودیم تو بافت قدیمی شهر دنبال تابلوهای موزه‌ها و این جور جاها!
دانشکده معماریش محشرهههه. آدم خیلی احساس خوبی می‌کنه توش. در واقع 4 تا خونه‌ی قدیمی رو کردن دانشگاه.خونه‌های قدیمی زیاده اونجا. که یا موزه‌شون کردن یا به عنوان خونه‌ی فلانی بازدید میشه ازشون. چند تا از اینا رم رفتیم و من عاشق معماریاشون شدم.
جای تفریحی زیاد نشد بریم به جز ایل گلی اگه تفریحی به حساب بیاد :)) بازارم نرفتیم که مایه‌ی تعجبه!
آهان کندوان هم رفتیم راستی. همون جا که تو دل کوه خونه ساختن. مردمش دعوتمون می‌کردن تو خونه‌هاشون که چیز میز بفروشن بهمون. و دوغ و چای کوهی و اینا می‌دادن بخوریم. خوبیش این بود می‌دیدی چطور زندگی می‌کنن.

خلاصه که بیشتر جاهایی که دوس داشتم ببینم رو دیدم ولی مدت سفر کم بود. یه سری جاها رم تایم بدی رفتیم بسته بودن. یا مثلا نمی‌شد مقبره الشعرا رو از نزدیک دید داشتن مرمتی چیزی می‌کردن. دلم می‌خواد دوباره برم یه بار.

اینجاها رو رفتیم دیدیم: کندوان. ایل گلی. خانه‌ی شهریار. دانشکده معماری. عمارت شهرداری و موزه‌ی شهر. خانه‌ی حیدرزاده. موزه‌ی سنجش. مقبره الشعرا. پارک مینیاتور. پل سنگی (از بغلش رد شدیم :دی). خانه‌ی علی موسیو (مشروطه خواهان)

عکسامو هنوز نریختم رو لپ تاپ. برا دیدن عکس و آشنا شدن بیشتر با جاهای دیدنی تبریز، سایت همگردی رو ببینید. (شاید یه سری عکسامو آپلود کنم براشون بعدا)

می‌توانید دیدگاه خود را بنویسید
حسن دنده اتومات چهارشنبه 17 شهریور 1395 22:16
من یه بار رفتم تبریز جمعه بود بازارش تعطسل بود مارو بردن اون پاشاژ گرونه که اسمش یادم نیس سپس انقد گرون بود هیچی نخریدم اما از تمیزی شهرش لذت بردم
فاطمه پاسخ داد:

من کلا تو اون سه روز هیچ گونه بازاری نرفتم :))
زهرا دوشنبه 18 مرداد 1395 14:44
من تا حالا تبریز نرفتم
خوش به حالت
فاطمه پاسخ داد:

منم خیلی جاهای دیگه رو نرفتم :))
علیرضا دوشنبه 18 مرداد 1395 10:48
سلام
اینبار اومدین حتما به مسجد کبود و سردر ارگ علیشاه هم سر بزنید ...
خارج تبریز هم پیشنهاد میدم حتما یه سر به قلعه بابک تو کلیبر و یه سر هم به جلفا بزنید
طبیعت شمال ایران در مقابل این 2جا هیچه .

خواستم راهنماییتون کنم. خود تبریز جای دیدنی زیاد داره(البته بهتره بگم داشت) ولی به همت مسولین تخریب شده (یکیش همین ارگ علیشاه کنار مصلای تبریز - ارگ به اون عظمت رو تخریب کردن جاش مسجد درست کردن :| )
در کل اگه دوباره قصد سفر داشتید و اطلاعات بیشتری خواستین بهم یه پیام بدین کل نقاط مهم و تاریخی تبریز و جاهای نزدیکش رو بگم بهتون
فاطمه پاسخ داد:

عه ممنون :) کاش قبل رفتن می دونستم. البته این سری وقت زیادی هم نداشتیم برا گردش!
ایشالا دفعه های بعد :)
N...L...R دوشنبه 18 مرداد 1395 00:08
آدم ها دنبال خوشبختی می گردند اما خوشبختی پیدا کردنی نیست ساختنی است... سعادت و خوشبختی رو براتون آرزومندم... خوشحال میشم به منم سر بزنین نیومدی هم اشکال نداره بازم ممنون موفق باشی
الهه یکشنبه 17 مرداد 1395 23:54
من از همه ی این جاهایی که نوشت ائل گلی و کندوان رو دیدم فقط. ائل گلس زیاد رفتم البته ولی کندوان و همین 3 - 4 سال پیش دیدم و واقعا عالی بود.
آدم وقتی یه شهری رو زیاد میره، نمیره توش بگرده. مثل همین تهران که من تازه دو ساله شروع کردم دارم می گردمش.
فاطمه پاسخ داد:

آره دقیقا. منم شهرایی که فامیل داریم رو هیچیشو ندیدم تقریبا. همچنین تهرانو.
اندیشه پویان یکشنبه 17 مرداد 1395 23:35
خدا کنه یه روز قسمت شه من تبریز رو از نزدیک ببینم

ایشالا :)
سین یکشنبه 17 مرداد 1395 22:02
من یکی از عقده هام رفتن به تبریزه از وقتی یادمه می خواستم برم و نشده تا به الان. انقد دوست دارم کندوان برم
فاطمه پاسخ داد:

میری ایشالا :) کلی خارجی هم بودن تو کندوان خوبه برات :))